Studeras?

2008-05-27 @ 13:57:51
Jag har ingen luft i mina näsborrar. För det går inte att andas genom de små liven. Förkyld ja, men på ett bra sätt - varit till och från i över fyra veckor och nu kan den väl vara så snäll att skiten slår till? Jatack.
Vi får väl se hur det går...

Jag sitter och försöker studera det sista inför provet imorgon, det sista provet jag gör i st:eriks gymnasium. där har du ett riktigt PUSS PÅ DIG!
Jag vet att den delen av planen.. studeringsplanen kommer gå sådär de närmaste timmarna då det är sol ute och jag är så blek att jag bländer folk på staden. Det är inte snällt mot folk på staden så jag bara måste sola - lite.

Jag ska tydligen jobba idag, fick jag veta igår. så det var ju praktiskt.. att jag fick veta det här och nu istället för... igår och då. Ska repa med mina regntjejer och mina rihannatjejer - är riktigt taggad måste jag säga :) Ska bli kul och se vad scenen gör med deras dans :) Använde 30min av idag för att uppdatera mig kropp med hur dansen ser ut och hur räkningen är, de lär fråga sådana frågor.. vill inte stå där som en helt blåst koreograf utan svar på frågor.

Jag börjar känna mig lite orolig nu igen för min lilla punktering i naveln, den mådde bäst av alla de första veckorna men nu helt plötsligt börjar den göra uppror och rör sig sakta mer utåt från mig, jag har sett det beetende förut så jag har all rätt att vara orolig, någon som kan berätta annat - det är helt normalt och den kan sluta vandra utåt? Vill tammefanemig inte ta hål där igen, med dubbelt lager ärrvävnad. mysiga ord det här.

Vi kollade på en liten del av vårat projektarbete igår - det känns inte som det är nätsan 6månader sedan vi gjorde den.. och det känns inte alls som 1år sedan vi började lägga upp våran idé. Det var riktigt kul att se. Nostalgi.
Vi måste bara kika efter den första delen av showen då den delen är nerpackad i en av mina gigantiska kartonger inne i staden uppe på min kära helt skräckslagna vind.
Jag tänkte också på följande - man kanske borde ta med sig filmkameran till GranCanaria? Det är en helt annan sak att ha minnen på film än på kort, ju. Den är iofs ganska klumpig att släpa.... och jag kommer vara nojjig att den ska försvinna... kanske bättre att filma med digitalkameran istället. Jag har ju några dagar att tänka på saken iallalfall.
Och! Det slog mig igår, att vi alla - snyggaste danstjejerna kommer att få dansa på golven på nattklubbarna tillsammans... vi kommer äga hela golvet, kom jag på. Så, passa er ;)

(Danstjejerna små, vi har tid och öva på våra krogkoreografier på Madridsflygplats!)


Förra veckans citat: "Jag är lika lycklig som en grand jéte!"

Dansen är nu över, det känns inte direkt som någon har gett mig ett klöver, ett klöver ska ju ge någon tur och lycka, jag känner mig mer som en tant nere i trång ficka. Men jag vet att vi kommer ta igen det bra nere i värmen, nu ska jag ta bort tortellini fråm ärmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0